Humboldt-Universität zu Berlin - Institut für Bibliotheks- und Informations­wissen­schaft

Dr. Kirsten Schlebbe

Foto
Name
Dr. Kirsten Schlebbe
Status
akademische Mitarbeiterin
E-Mail
schlebbe (at) ibi.hu-berlin.de

Einrichtung
Humboldt-Universität → Präsidium → Philosophische Fakultät → Institut für Bibliotheks- und Informationswissenschaft
Funktion / Sachgebiet
Lehr- und Forschungsbereich Information Behavior
Sitz
Dorotheenstraße 26 , Raum 10
Telefon
+49 (0)30 2093-70969
Fax
+49 (0)30 2093-4335
Sprechzeiten
nach Vereinbarung per Mail
Postanschrift
Unter den Linden 6, 10099 Berlin

 
Lehr- und Forschungsgebiete
  • Information Behavior & Information Practices
  • Digitales & mobiles Informationsverhalten
  • Kinder & Familien als Nutzergruppe
  • Qualitative und partizipative Forschungsmethoden

 

Gremien

 
Ausgewählte Publikationen
  • Schlebbe, K. (2022). Uses and gratifications of a tablet computer for children: an analysis of online customer reviews. Online Information Review, ahead-of-print. doi: https://doi.org/10.1108/OIR-10-2021-0508
  • Greifeneder, E., & Schlebbe, K. (2022). How things fit together: a general model of the information behaviour field. In Proceedings of ISIC, the Information Behaviour Conference, Berlin, Germany, 26 September - 29 September, 2022. Information Research, 27(Special Issue), isic2228. doi: https://doi.org/10.47989/irisic2228
  • Schlebbe, K. (2022). Mobile devices as information discovery tools for young children: a multi-method study on children’s and parents’ perspectives. In M. Smits (Ed.), iConference 2022 Part II (pp. 12–31). Springer. (Lecture Notes in Computer Science, 13192) doi: https://doi.org/10.1007/978-3-030-96960-8_2
  • Schlebbe, K. (2020). Support versus restriction: Parents’ influence on young children’s information behaviour in connection with mobile devices. In Proceedings of ISIC, the Information Behaviour Conference, Pretoria, South Africa, 28 September - 1 October, 2020. Information Research, 25(4), isic2006. doi: 10.47989/irisic2006
  • Schlebbe, K. (2020). Watching, playing, making, learning: young children's use of mobile devices. In A. Sundqvist et al. (Eds.), iConference 2020 (pp. 288-296). Springer Nature. (Lecture Notes in Computer Science, 12051). doi: 10.1007/978-3-030-43687-2_23
  • Weitere Publikationen siehe: Publikationsübersicht des Lehrstuhls Information Behavior