Dr. Kirsten Schlebbe
- Foto
-
Abb. Kirsten Schlebbe
- Name
- Dr. Kirsten Schlebbe
- Status
- akademische Mitarbeiterin
- schlebbe (at) ibi.hu-berlin.de
- Einrichtung
- Humboldt-Universität → Präsidium → Philosophische Fakultät → Institut für Bibliotheks- und Informationswissenschaft
- Funktion / Sachgebiet
- Lehr- und Forschungsbereich Information Behavior
- Sitz
- Dorotheenstraße 26 , Raum 10
- Telefon
- +49 (0)30 2093-70969
- Fax
- +49 (0)30 2093-4335
- Sprechzeiten
- nach Vereinbarung per Mail
- Postanschrift
- Unter den Linden 6, 10099 Berlin
Lehr- und Forschungsgebiete
- Information Behavior & Information Practices
- Digitales & mobiles Informationsverhalten
- Kinder & Familien als Nutzergruppe
- Qualitative und partizipative Forschungsmethoden
Gremien
- Mitglied der Medienkommission des akademischen Senats
Ausgewählte Publikationen
- Schlebbe, K. (2022). Uses and gratifications of a tablet computer for children: an analysis of online customer reviews. Online Information Review, ahead-of-print. doi: https://doi.org/10.1108/OIR-10-2021-0508
- Greifeneder, E., & Schlebbe, K. (2022). How things fit together: a general model of the information behaviour field. In Proceedings of ISIC, the Information Behaviour Conference, Berlin, Germany, 26 September - 29 September, 2022. Information Research, 27(Special Issue), isic2228. doi: https://doi.org/10.47989/irisic2228
- Schlebbe, K. (2022). Mobile devices as information discovery tools for young children: a multi-method study on children’s and parents’ perspectives. In M. Smits (Ed.), iConference 2022 Part II (pp. 12–31). Springer. (Lecture Notes in Computer Science, 13192) doi: https://doi.org/10.1007/978-3-030-96960-8_2
- Schlebbe, K. (2020). Support versus restriction: Parents’ influence on young children’s information behaviour in connection with mobile devices. In Proceedings of ISIC, the Information Behaviour Conference, Pretoria, South Africa, 28 September - 1 October, 2020. Information Research, 25(4), isic2006. doi: 10.47989/irisic2006
- Schlebbe, K. (2020). Watching, playing, making, learning: young children's use of mobile devices. In A. Sundqvist et al. (Eds.), iConference 2020 (pp. 288-296). Springer Nature. (Lecture Notes in Computer Science, 12051). doi: 10.1007/978-3-030-43687-2_23
- Weitere Publikationen siehe: Publikationsübersicht des Lehrstuhls Information Behavior